ایران بیستمین بازار مصرفی جهان در سال 2030
ویژوال کپیتالیست 20 بازار بزرگ مصرفی در جهان را بر اساس پیشبینیهای سال 2030 از آزمایشگاه داده جهانی شامل بانک جهانی، سازمان ملل متحد، یورواستات و پایگاه داده های OECD معرفی کرده است.
در این مجموعه داده، مصرف کننده به عنوان شخصی طبقه بندی می شود که حداقل 12 دلار در روز هزینه می کند.
چین با رتبه اول، انتظار میرود تا سال 2030 کمی بیش از 1 میلیارد مصرفکننده داشته باشد که 15 درصد افزایش نسبت به سال 2024 نشان میدهد. درست در سراسر هیمالیا، در رتبه دوم، هند 773 میلیون مصرفکننده خواهد داشت، از 529 میلیون مصرفکننده امروز، که رقم خیره کننده 46 درصد است. افزایش دادن.
انتظار می رود که ظهور طبقه متوسط جهانی، به لطف اقتصاد و ثروت در حال گسترش، در این منطقه رونق بگیرد و به نوبه خود توانایی مخارج محلی را افزایش دهد.
این بازار مصرف تقریباً 2 میلیاردی در هند و چین می تواند تأثیرات گسترده ای بر اقتصاد جهانی داشته باشد. کسبوکارها ممکن است تمرکز خود را به سمت این بازارها تغییر دهند، محصولات سفارشیتر را ارائه کنند و استراتژیهای بازاریابی متفاوتی را به کار گیرند. همچنین میتواند به کسبوکارها نیاز داشته باشد تا زنجیرههای تامین خود را مجدداً تنظیم کنند و شبکههای توزیع جدیدی را نزدیکتر به این بازارها بسازند.
پس از رتبه بندی جمعیت فعلی، ایالات متحده (348 میلیون مصرف کننده) و اندونزی (158 میلیون مصرف کننده) به ترتیب در رتبه های سوم و چهارم قرار دارند. برزیل، ششمین کشور پرجمعیت، تا سال 2030، با نزدیک به 136 میلیون نفر، پنجمین طبقه مصرف کننده بزرگ را خواهد داشت.
در عین حال، همه کشورها شاهد رشد مصرف کننده نیستند. انتظار میرود “روسیه” و “آلمان” دچار رکود شوند، در حالی که “ژاپن” و “ایتالیا” حتی ممکن است شاهد کاهش باشند، که نشاندهنده مستقیم رشد جمعیت در این کشورها است.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.