جستجو برای:
  • خانه
  • دپارتمان ها
    • دپارتمان خرده فروشی
    • دپارتمان تحقیقات بازار
    • دپارتمان باشگاه مشتریان
    • دپارتمان زنجیره تأمین
  • آموزش
    • دوره کوتاه مدت
      • عمومی
      • تخصصی
    • دوره بلند مدت
      • DBA فروش و بازاریابی
      • MBA خرده فروشی
    • دوره های آموزشی برگزار شده
      • دوره های آموزشی سال 1402
      • دوره های آموزشی سال 1403
  • تیم ما
  • مقاله ها
  • رویدادها
  • ویدئوها
  • درباره ما
  • بیوگرافی
  • حساب کاربری
    • حساب کاربری من
    • سبد خرید
    • پرداخت
 
  • 02122574184
  • Info@Avidcg.ir
  • بلاگ
  • تماس با ما
  • درباره ما
گروه مشاوران توسعه بازار آوید
  • خانه
  • دپارتمان ها
    • دپارتمان خرده فروشی
    • دپارتمان تحقیقات بازار
    • دپارتمان باشگاه مشتریان
    • دپارتمان زنجیره تأمین
  • آموزش
    • دوره کوتاه مدت
      • عمومی
      • تخصصی
    • دوره بلند مدت
      • DBA فروش و بازاریابی
      • MBA خرده فروشی
    • دوره های آموزشی برگزار شده
      • دوره های آموزشی سال 1402
      • دوره های آموزشی سال 1403
  • تیم ما
  • مقاله ها
  • رویدادها
  • ویدئوها
  • درباره ما
  • بیوگرافی
  • حساب کاربری
    • حساب کاربری من
    • سبد خرید
    • پرداخت
0

بررسی عوامل بهبود تجربه مشتری در صنعت خرده فروشی

هشتمین نشست تخصصی اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای با موضوع بررسی عوامل بهبود تجربه مشتری در صنعت خرده‌فروشی برگزار شد. سخنرانان در این نشست به موضوعاتی مانند راهکارهای ایجاد اعتماد در مشتری، روش‌های وفادارسازی مشتریان و مدیریت جامع تجربه مشتری پرداختند.

هشتمین نشست تخصصی اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای با حضور محمدرضا نظری، شاهین فاطمی، حسن سیرانی و سید جواد موسوی برگزار و در این نشست به موضوعاتی مانند ویژگی‌های سازمان‌های مشتری‌مدار، راهکارهای ایجاد اعتماد در مشتری، روش‌های وفادارسازی مشتریان، مدیریت جامع تجربه مشتری پرداخته شد.

–بسیاری از مدیران سازمان‌ها حاضرند بخش عمده‌ای از منابع خود را به بهبود تجربه مشتری اختصاص دهند

دکتر سید جواد موسوی مدیرعامل گروه مشاوران توسعه آوید عنوان کرد: «فروشگاه‌ها و کسب‌وکارهای خرده‌فروشی در دنیا به دو مفهوم کلیدی توجه دارند: خدمات مشتری (کاستومر سرویس) و تجربه مشتری (کاستومر اکسپرینس). این مفاهیم نه‌تنها در برندهای بزرگ جهانی؛ مانند والمارت اهمیت دارند، بلکه در ایران هم برای هر کسی که بخواهد در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده یا استانداردهای جدید پیاده‌سازی کند، ضروری هستند. خدمات مشتری به فرایند کمک‌رسانی در هنگام خرید و بعد از آن مربوط می‌شود، اما تجربه مشتری به مجموع تمام تعاملات مشتری با کسب‌وکار، از آگاهی تا پس از خرید، اشاره دارد. اهمیت تجربه مشتری به حدی است که بسیاری از مدیران سازمان‌ها حاضرند بخش عمده‌ای از منابع خود را به آن اختصاص دهند. تجربه مشتری شامل تمام جنبه‌ها، از کیفیت محصولات و خدمات گرفته تا طراحی محیط فروشگاه و نحوه برخورد کارکنان با مشتریان است.»

او ادامه داد: «برای بهبود تجربه مشتری، باید عواملی مانند کیفیت خدمات و محصولات، طراحی محیط فروشگاه و آموزش پرسنل برای ایجاد تعامل مؤثر با مشتریان توجه کرد. در نهایت، باید گفت که پیاده‌سازی استانداردهای خدمات مشتری و تمرکز بر تجربه مشتری نه‌تنها در کوتاه‌مدت به رضایت مشتریان کمک می‌کند، بلکه در بلندمدت می‌تواند منجر به ساخت یک برند معتبر و پایدار شود.»

–ایونت همچنان اصلی ترین ابزار بازاریابی ما است

دکتر حسن سیرانی کارآفرین و صاحب فروشگاه ماتی‌لوس در این نشست گفت: «بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی مانند آمازون، دیجی‌کالا و علی‌بابا به سمت فروش حضوری و آفلاین حرکت کرده‌اند و اینکه بگوییم دوره خرید حضوری به پایان رسیده درست نیست. چیزی که هنوز مشتریان را به سمت خرید آفلاین می‌کشاند، تجربه درون فروشگاهی و فضای هیجان‌انگیز است که ما به‌خوبی آن را در ماتی‌لوس پیاده کرده‌ایم. محیط رؤیایی و فضای شاد و رنگی فراهم کرده‌ایم تا برای کودکان جذاب باشد. ما تابه‌حال هیچ تبلیغی به جز ایونت نداشته‌ایم چرا که ایونت باعث ایجاد لذت خرید می‌شود. ایونت همچنان اصلی‌ترین ابزار بازاریابی ماتی‌لوس است. با کسب تجربه از همین ایونت‌ها، به سراغ ساخت بازی‌های DIY (Do It Yourself) رفتیم. چرا که بچه‌ها علاقه دارند خودشان اسباب‌بازی‌هایشان را تولید کنند و همین نوع از بازی، برای ما، به یک برند جداگانه تبدیل شد. همیشه قرار نیست مراسم بزرگ با بودجه‌های بزرگ ترتیب دهیم و گاهی ایونت‌های ساده مانند کارگاه‌های ساخت اسلایم، پیتزا، اوریگامی و غیره اثرگذاری بیشتری دارند. ارتباط با مردم جذابیت درون فروشگاهی است و همیشه باید این جذابیت را داشته باشیم.»

او همچنین دررابطه‌با افزایش تبلیغات در انیمیشن‌ها و تأثیر آن به افزایش تقاضا برای برخی اسباب‌بازی‌ها گفت: «مصرف مردم و کودکان افزایش‌یافته و عامل آن را می‌توان رسانه دانست. یکی از سختی‌های صنعت اسباب‌بازی این است که شخصیت‌های ترند با فاصله کوتاهی عوض می‌شوند. به طور مثال تا چند سال پیش انیمیشن frozen ترند بود و تولید انبوهی از شخصیت‌های آن شکل گرفت؛ اما اکنون دیگر جذابیتی ندارد. اکنون کودکان بیشتر از قبل تبلیغ می‌بینند؛ اما در کنار این تبلیغات گوناگون، اسباب‌بازی‌های DIY نیز جای خود را دل کودکان و خانواده‌ها باز کرده‌اند.»

-سازمان‌های دوسویه‌توان به اهداف خود می‌رسند

شاهین فاطمی هم‌بنیان‌گذار و مدیر ارشد خلاقیت گروه برندهای درسا ضمن تأکید بر شفافیت داده‌ها گفت: «در دوران انقلاب پنجم، کسب‌وکارها باید نگرش‌های خود را تغییر دهند و از ابزارهای دیجیتال در راستای شخصی‌سازی تجربه مشتری استفاده کنند. اکنون دیگر «داده‌ها» ارزشی ندارند؛ بلکه مدیرت آن‌ها مهم است پس در افشا و شفاف‌سازی آن مقاومت نکنید. در دنیای امروز، رقبای نوظهور مانند کسب‌وکارهای دیجیتال از طریق شبکه‌های اجتماعی و فروشگاه‌های آنلاین تهدیدی برای کسب‌وکار شما محسوب شده که هر لحظه امکان ظهورشان و جود دارد. در این شرایط، شرکت‌ها باید مدل‌های تجاری انعطاف‌پذیری داشته باشند، به‌ویژه با استفاده از چنل‌های مشترک که به مشتریان امکان خرید از هر کانالی را می‌دهد.»

او ادامه داد: «همچنین، رهبری سازمانی باید دوسویه باشد: یعنی درعین‌حال که به مسائل روزمره توجه می‌شود، باید به آینده نیز فکر کرد و استراتژی‌های بلندمدت طراحی کرد. برای موفقیت در این محیط، نیاز به رهبری الهام‌بخش و توانمندسازی کارکنان است تا سازمان بتواند در مقابله با بحران‌ها و تغییرات سریع عمل کند. در نهایت، سازمان‌ها باید بر توانمندسازی کارکنان و ایجاد فرهنگ یادگیری و تطبیق‌پذیری تمرکز کنند تا بتوانند در دنیای پرچالش امروز و آینده باقی بمانند و رشد کنند.»

–بازاریابی فرایند القا تشخیص برند از مخاطب به خود اوست

دکتر محمدرضا نظری مدیر ارشد سابق عملیات و منابع انسانی فروشگاه رفاه در بخش دیگری از این نشست: «وظیفه دولت‌ها قابل‌پیش‌بینی کردن وضعیت است. در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به این موضوع توجه می‌شود که قوانین نانوشته‌ای در ذهن مخاطب وجود دارد. به طور مثال انبوه چینی نشانه قیمت پایین است و از الگوهای شناختی افراد نشئت می‌گیرد. منظور از الگوهای شناختی فرایند دریافت، پذیرش و ذخیره‌سازی پیام در ذهن مصرف‌کننده است. الگوهای شناختی را می‌توان به ۵ مرحله ادراک، توجه، حافظه٫ یادگیری و تصمیم‌گیری دسته‌بندی کرد.»

او با اشاره به اینکه فرایند بازاریابی در ایران اشتباه است، گفت: «ما به‌اشتباه فکر می‌کنیم در بازاریابی باید به مخاطب بگوییم چه کسی هستیم؛ اما ما باید به مخاطب القا کنیم که می‌دانیم تو چه کسی هستی. بازاریابی فرایند القا تشخیص برند از مخاطب به خود اوست و می‌توان آن را به معاینه پزشکی تشبیه کرد. پزشک خود را برای ما ارائه نمی‌دهد؛ بلکه اول از نیازهای ما آگاه شده و بعد باتوجه‌به آن برای ما تجویز می‌کند. این‌گونه توجه ما به طور کامل در اختیار او قرار می‌گیرد.»

ویدئو کامل سخنرانی اقای دکتر سید جواد موسوی با موضوع استراتژی های تجربه ی مشتری

 فایل ارائه شده در نشست مذکور جهت بهره برداری از لینک زیر قابل دسترسی می باشد.

فایل نشست
دانلود فایل
الگوهای شناختی در هدایت مشتری در صنعت خرده فروشی _ دکتر نظری استراتژی های بهبود تجربه مشتری ـ دکتر موسوی خلق تجربه مشتری در ماتی لوس ـ دکتر سیرانی سازمان های دوسویه توان ـ دکتر فاطمی

پسورد فایل : گزارش خرابی لینک

محل نمایش فرم گزارش مشکل دانلود شما.
برچسب ها: ایران_ریتیل_شوپنل نمایشگاهصنعت خرده فروشیفروشگاه های زنجیره ای

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

تحول دیجیتال در صنعت خرده فروشی
(GULFOOD2025)THE WORLD’S BIGGEST FOOD SHOW
بررسی چالش ها و فرصت های فروشگاه های زنجیره ای
چیدمان فروشگاهی :راهنمای راه اندازی و مدیریت فروشگاه
نقش و جایگاه واحد بازاریابی در توسعه و رشد فروشگاه های زنجیره ای با رویکرد تبلیغات و رسانه
نشست تخصصی قیمت گذاری ارزش محور

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو برای:
دسته‌ها
  • –
  • Avidcg
  • DBA
  • MBA
  • آموزش
  • تخصصی
  • دپارتمان باشگاه مشتریان
  • دپارتمان تحقیقات بازار
  • دپارتمان خرده فروشی
  • دپارتمان زنجیره تأمین
  • دپارتمان ها
  • دسته‌بندی نشده
  • دوره های آموزشی برگزار شده
  • دوره های آموزشی سال 1402
  • دوره های آموزشی سال 1403
  • دوره های بلند مدت
  • دوره های کوتاه مدت
  • رویداد
  • عمومی
  • مقاله ها
  • ویدئوها
نوشته‌های تازه
  • تحول دیجیتال در صنعت خرده فروشی
  • (GULFOOD2025)THE WORLD’S BIGGEST FOOD SHOW
  • دوره اصول و فنون مذاکره(شرکت سان استار لاین فروش هورکا و زنجیره ای)
  • بررسی چالش ها و فرصت های فروشگاه های زنجیره ای
  • چیدمان فروشگاهی :راهنمای راه اندازی و مدیریت فروشگاه
درباره گروه مشاوران توسعه بازار آوید

گروه مشاوران توسعه بازار آوید ره آورد پیمان مشترک تیمی از مدیران، ، دانشگاهیان و مشاوران عرصه کسب و کار می باشد که با محوریت قرار دادن چهار حوزه خرده فروشی، تحقیقات بازاریابی، طراحی و پیاده سازی باشگاه مشتریان و زنجیره تامین، فعالیت خود را در عرصه های ملی و بین المللی متمرکز ساخته است.

تماس با ما:
  • تهران، خیابان شریعتی، قلهک، خیابان شهید کلاهدوز (دولت)، بعد از سه راه نشاط، پلاک 354، واحد 3 و 8
  • 02122574184
  • Info@Avidcg.ir
 لینک های مرتبط:

> اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای

تمام حقوق برای گروه مشاوران توسعه بازار آوید محفوظ است.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت