جستجو برای:
  • خانه
  • دپارتمان ها
    • دپارتمان خرده فروشی
    • دپارتمان تحقیقات بازار
    • دپارتمان باشگاه مشتریان
    • دپارتمان زنجیره تأمین
  • آموزش
    • دوره کوتاه مدت
      • عمومی
      • تخصصی
    • دوره بلند مدت
      • DBA فروش و بازاریابی
      • MBA خرده فروشی
    • دوره های آموزشی برگزار شده
      • دوره های آموزشی سال 1402
      • دوره های آموزشی سال 1403
  • تیم ما
  • مقاله ها
  • رویدادها
  • ویدئوها
  • درباره ما
  • بیوگرافی
  • حساب کاربری
    • حساب کاربری من
    • سبد خرید
    • پرداخت
 
  • 02122574184
  • Info@Avidcg.ir
  • بلاگ
  • تماس با ما
  • درباره ما
گروه مشاوران توسعه بازار آوید
  • خانه
  • دپارتمان ها
    • دپارتمان خرده فروشی
    • دپارتمان تحقیقات بازار
    • دپارتمان باشگاه مشتریان
    • دپارتمان زنجیره تأمین
  • آموزش
    • دوره کوتاه مدت
      • عمومی
      • تخصصی
    • دوره بلند مدت
      • DBA فروش و بازاریابی
      • MBA خرده فروشی
    • دوره های آموزشی برگزار شده
      • دوره های آموزشی سال 1402
      • دوره های آموزشی سال 1403
  • تیم ما
  • مقاله ها
  • رویدادها
  • ویدئوها
  • درباره ما
  • بیوگرافی
  • حساب کاربری
    • حساب کاربری من
    • سبد خرید
    • پرداخت
0

فروشگاه خرده فروشی و اهمیت چیدمان، رنگ و موسیقی

نحوه چیدمان اقلام در فروشگاه و محل قرار گرفتن اجزای اصلی مانند قفسه ها، ورودی و خروجی، صندوق دریافت از اهیمت زیادی برخوردار است چرا که تعیین کننده نحوه جریان ورود خروج و مسیر بازدید مشتریان است. یک چیدمان بد می تواند باعث خستگی مشتریان شود و یا باعث دیده نشدن بعضی اجناس گردد. فروشگاه های بزرگ معمولا طوری قفسه ها را به صورت ردیفی میچینند که فرد با ورود به فروشگاه به راحتی بتواند محصول مورد نیاز را پیدا کند و در عین حال از دیگر محصولات هم دیدن کند. فروشگاه های زنجیره ای که طیف گسترده ای از محصولات را پوشش می دهند در بحث چیدمان باید دقت زیادی کنند. به عنوان مثال قرار دادن اغذیه فروشی در ابتدای محل ورودی فروشگاه های بزرگ یا مرکز خرید کار درستی نیست. معمولا اغذیه فروشی ها  در انتهای فروشگاه ها قرار دارند تا مشتری پس از خرید کردن بتواند هم رفع گرسنگی کند و هم با نشستن در صندلی ها استراحت کوتاهی داشته باشد.
از سوی دیگر  نظم اقلام خودش نشان گر سطح کیفیت اجناس نیز هست. یک فروشگاه شلوغ و به هم ریخته نشان دهنده ارزان بودن اقلام است و یک فروشگاه مرتب و تمیز نیز نشان دهنده با کیفیت بودن و گران بودن است.

موسیقی نیز در فروشگاه از اهمیت زیادی برخوردار است. همانطور که نوع موسیقی مورد علاقه افراد نشان از تفکرات و شخصیت یک فرد است در فروشگاه ها نیز امروزه در مورد موسیقی دقت خاصی به خرج داده می شود و حتی موسیقی اختصاصی برای فروشگاه ها تهیه می شود.
رنگ هم اهمیت زیادی در طراحی فروشگاه دارد. رنگ های گرم مانند قرمز، زرد و نارنجی بیشتر برای فروشگاه های فست فود و مواد غذایی استفاده می شود، در حالی که رنگ های سرد مثل آبی و سبز برای مکان های آرام مثل رستوران ها و فروشگاه های لوکس توصیه شده است.
شما در فروشگاه های خود از چه تکنیک هایی برای چیدمان و طراحی استفاده کرده اید؟ تجربه های خودتان را از تغییرات چیدمان و تاثیری که بر فروشتان داشته با ما در میان بگذارید

برچسب ها: فروش

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

8 مهارت‌ ضروری برای شغل سوپرمارکت و هایپرمارکت
مراحل ارزیابی عملکرد فروشگاه خرده فروشی
10 راه مؤثر بر افزایش فروش برای هایپرمارکت ها
چگونگی افزایش کارایی و بهره وری هایپرمارکت
ایران بیستمین بازار مصرفی جهان در سال 2030
اندازه بازار کالاهای خرده فروشی و کالاهای مصرفی در ایران

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو برای:
دسته‌ها
  • –
  • Avidcg
  • DBA
  • MBA
  • آموزش
  • تخصصی
  • دپارتمان باشگاه مشتریان
  • دپارتمان تحقیقات بازار
  • دپارتمان خرده فروشی
  • دپارتمان زنجیره تأمین
  • دپارتمان ها
  • دسته‌بندی نشده
  • دوره های آموزشی برگزار شده
  • دوره های آموزشی سال 1402
  • دوره های آموزشی سال 1403
  • دوره های بلند مدت
  • دوره های کوتاه مدت
  • رویداد
  • عمومی
  • مقاله ها
  • ویدئوها
نوشته‌های تازه
  • تحول دیجیتال در صنعت خرده فروشی
  • (GULFOOD2025)THE WORLD’S BIGGEST FOOD SHOW
  • دوره اصول و فنون مذاکره(شرکت سان استار لاین فروش هورکا و زنجیره ای)
  • بررسی چالش ها و فرصت های فروشگاه های زنجیره ای
  • چیدمان فروشگاهی :راهنمای راه اندازی و مدیریت فروشگاه
درباره گروه مشاوران توسعه بازار آوید

گروه مشاوران توسعه بازار آوید ره آورد پیمان مشترک تیمی از مدیران، ، دانشگاهیان و مشاوران عرصه کسب و کار می باشد که با محوریت قرار دادن چهار حوزه خرده فروشی، تحقیقات بازاریابی، طراحی و پیاده سازی باشگاه مشتریان و زنجیره تامین، فعالیت خود را در عرصه های ملی و بین المللی متمرکز ساخته است.

تماس با ما:
  • تهران، خیابان شریعتی، قلهک، خیابان شهید کلاهدوز (دولت)، بعد از سه راه نشاط، پلاک 354، واحد 3 و 8
  • 02122574184
  • Info@Avidcg.ir
 لینک های مرتبط:

> اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای

تمام حقوق برای گروه مشاوران توسعه بازار آوید محفوظ است.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت