جستجو برای:
  • خانه
  • دپارتمان ها
    • دپارتمان خرده فروشی
    • دپارتمان تحقیقات بازار
    • دپارتمان باشگاه مشتریان
    • دپارتمان زنجیره تأمین
  • آموزش
    • دوره کوتاه مدت
      • عمومی
      • تخصصی
    • دوره بلند مدت
      • DBA فروش و بازاریابی
      • MBA خرده فروشی
    • دوره های آموزشی برگزار شده
      • دوره های آموزشی سال 1402
      • دوره های آموزشی سال 1403
  • تیم ما
  • مقاله ها
  • رویدادها
  • ویدئوها
  • درباره ما
  • بیوگرافی
  • حساب کاربری
    • حساب کاربری من
    • سبد خرید
    • پرداخت
 
  • 02122574184
  • Info@Avidcg.ir
  • بلاگ
  • تماس با ما
  • درباره ما
گروه مشاوران توسعه بازار آوید
  • خانه
  • دپارتمان ها
    • دپارتمان خرده فروشی
    • دپارتمان تحقیقات بازار
    • دپارتمان باشگاه مشتریان
    • دپارتمان زنجیره تأمین
  • آموزش
    • دوره کوتاه مدت
      • عمومی
      • تخصصی
    • دوره بلند مدت
      • DBA فروش و بازاریابی
      • MBA خرده فروشی
    • دوره های آموزشی برگزار شده
      • دوره های آموزشی سال 1402
      • دوره های آموزشی سال 1403
  • تیم ما
  • مقاله ها
  • رویدادها
  • ویدئوها
  • درباره ما
  • بیوگرافی
  • حساب کاربری
    • حساب کاربری من
    • سبد خرید
    • پرداخت
0

نقش و جایگاه واحد بازاریابی در توسعه و رشد فروشگاه های زنجیره ای با رویکرد تبلیغات و رسانه

سید جواد موسوی، مدیر عامل گروه مشاوران توسعه آوید، علی برومند مدیر ارشد توسعه مشتریان و عضو هیات مدیره یونیلیور ایران، حامد جمالی، مشاور و مدرس تبلیغات و مجتبی شفی‌زاده، مدیر عامل داپ اپ در این نشست حضور داشتند.

تعطیلی بیش از ۱۵۰۰ فروشگاه زنجیره‌ای
سید جواد موسوی، مدیر عامل گروه مشاوران توسعه آوید درباره تعطیلی فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: «در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بیشتر از ۱۵۰۰ فروشگاه زنجیره‌ای ما تعطیل شد.»

او ادامه داد: «امروز بزرگترین خرده فروش ما افق کوروش است که با ۳۷۰۰ شعبه فروش، فعالیتشان را پیش می‌برند اما مسئله ما این است که بازار اجازه ورود ما را نمی‌دهد.»

اولویت ۳۵ درصد از مردم، خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای است
در ادامه این رویداد، علی برومند مدیر ارشد توسعه مشتریان و عضو هیات مدیره یونیلیور ایران، درباره تجربه همکاری یونیلیور ایران با فروشگاه‌های زنجیره‌ای صحبت کرد. او درباره تمایل افراد جامعه به خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: «آمار نشان می‌دهد که اولویت ۳۵ درصد از مردم، خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای است. از آن‌جایی که جایگاه فروشگاه‌های زنجیره‌ای بسیار ویژه است انتخاب کانال‌های فروشگاهی بسیار اهمیت دارد.»

برومند توضیح داد: «بر اساس تحقیقات متوجه شدیم که بین ۲۰ تا ۲۵ درصد مصرف‌کنندگان و خریداران، برندها را در سوشال مدیا دنبال می‌کنند، یعنی در تلاشند تا در سوشال مدیا درباره آن برند بخوانند و نکته جالب‌تر این است که ۶۰ درصد آن افراد در رده سنی ۲۵ سال تا ۴۵ سال هستند.»

او درباره دو پلتفرم اسنپ و اُکالا گفت: «این دو پلتفرم کار را برای مصرف‌کننده و برای ما به عنوان تامین‌کننده راحت کرده‌اند.»

در بهار ۱۴۰۳، تعداد سازه محیطی در تهران ۴۴۶۹ عدد بود

حامد جمالی، مشاور و مدرس تبلیغات و درباره گزارش مدیا پلنینگ در حوزه صنعت ریتیل ایران صحبت کرد و گفت: «در بهار ۱۴۰۳، ما در تهران ۴۴۶۹ سازه محیطی داشتیم که تقریبا ۱۳۰۳ سازه تبلیغاتی در حوزه خدمات، ۷۷۵ سازه در حوزه مواد غذایی و ۷۷۴ سازه تبلیغاتی در حوزه خدمات فروشگاهی اجرا شد.»

او ادامه داد: «۱۳۰۳ سازه تبلیغاتی در حوزه خدمات انجام شده، به ۱۲ برند اختصاص دارد و سه برند پراستفاده عبارتند از سرای ایرانی با ۳۵۵ سازه، ۱۹۱ سازه برای شهر فرش و ۲۰۹ سازه برای گروه اسنپ.»

جمالی با ارائه دیتای دیگر گفت: «در بهار ۱۴۰۳ تبلیغات تلویزیونی برای شهر فرش ۴۲۷۰۰ بار، برای سرای ایرانی ۱۵۱۷۴ بار، برای هایپر قدمت ۱۲۹۴ بار، دی‌پوینت۱۲۸۹ بار، جی‌پلاس ۹۰۳ بار، زنجیره‌ای گندم ۵۹۱ بار، کلور ۵۶۷ بار، ال‌سی‌من ۱۹۹بار، درسا ۱۵۹ بار، دیجی كالا ۱۱۷بار و دیجی‌لند ۳۷ بار انجام شده است.»

علی برومند، مدیر توسعه مشتریان یونیلیور: ۳۵ درصد مردم خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای را ترجیح می‌دهند 

تبلیغات تلویزیونی در بهار ۱۴۰۳ نسبت به ۱۴۰۲، ۳۰ درصد رشد داشته است

حامد جمالی، درباره رشد تبلیغات تلویزیونی برندهای زنجیره‌ای در بهار امسال توضیح داد:«در سه ماه ابتدایی ۱۴۰۳ میزان آگهی‌های تلویزیونی با ۳۰ درصد رشد نسبت به سه ماه ابتدایی ۱۴۰۲ همراه بود، در واقع امسال آگهی‌ها از ۴۴۰۰۰ اسپات به ۶۳۰۰۰ اسپات رسیده است.»

او درباره رشد ۶۵ درصدی تبلیغات محیطی در سال ۱۴۰۳ نیز توضیح داد: «در سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ آگهی‌های محیطی به ۹۵۰ رسانه رسید این در شرایطی است که در سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ این نوع از تبلیغات در ۴۶۰ رسانه انجام می‌شد.»

او درباره تاثیر اتفاقات سیاسی و اجتماعی در میزان تبلیغات توضیح داد: «به واسطه موضوعات سیاسی و اجتماعی از ابتدای تیرماه ۴۰ درصد از تبلیغات محیطی کاهش پیدا کرده است.»

مجتبی شفی‌زاده، مدیر عامل داپ اپ درباره استراتژی‌های بهینه‌ساز در راستای هدفمندسازی باشگاه‌های مشتریان صحبت کرد و گفت: «در سال‌های گذشته ما به صورت جدی باشگاه مشتریان نداشتیم و مسئله امروز بلوغ این جریان است.»

او درباره مدرن سازی باشگاه مشتریان توضیح داد: «اولین و شاخص‌ترین مسئله‌ای که برای باشگاه مشتریان مطرح می‌شود BNPLها است که می‌توانند برای حوزه Chain stores و صنعت FMCG تاثیرگذاری بسیاری داشته باشد؛ چون سبب گسترده‌تر شدن سبد خرید محصولات شده است. موضوع بعدی که در باشگاه مشتریان سبب می‌شود تا مشتریان با ما همراه‌تر باشند، بحث فرندلی بودن جرنی است تا ما بتوانیم با یک طرح دوستانه و راحت مشتری را با خودمان همراه کنیم.»

شفی‌زاده توضیح داد: «نکته بعدی که سبب موثر بودن باشگاه مشتریان می‌شود، مولتی چنل و ۳۶۰ درجه بودن سرویس است، هر قدر میزان راحتی و خدمات رسانی بیشتر و بهتر باشد، می‌توانیم مشتریان بیش‌تری داشته باشیم. این موارد از این جهت اهمیت دارد که دیگر در عصر حاضر، زمان ارسال یک پیامک ثابت به همه کاربران آن هم با یک محتوای ثابت نیست. ما در حال حاضر باید رفتار تک تک پرسوناهایمان را بررسی کنیم و با استفاده از دیتاها نیازهای اساسی مخاطبانمان را به آن‌ها ارائه دهیم.»

فایل نشست
دانلود فایل

پسورد فایل : گزارش خرابی لینک

محل نمایش فرم گزارش مشکل دانلود شما.
برچسب ها: ایران_ریتیل_شوپنل نمایشگاهصنعت خرده فروشیفروشگاه های زنجیره ای

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

تحول دیجیتال در صنعت خرده فروشی
(GULFOOD2025)THE WORLD’S BIGGEST FOOD SHOW
بررسی چالش ها و فرصت های فروشگاه های زنجیره ای
چیدمان فروشگاهی :راهنمای راه اندازی و مدیریت فروشگاه
بررسی عوامل بهبود تجربه مشتری در صنعت خرده فروشی
نشست تخصصی قیمت گذاری ارزش محور

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو برای:
دسته‌ها
  • –
  • Avidcg
  • DBA
  • MBA
  • آموزش
  • تخصصی
  • دپارتمان باشگاه مشتریان
  • دپارتمان تحقیقات بازار
  • دپارتمان خرده فروشی
  • دپارتمان زنجیره تأمین
  • دپارتمان ها
  • دسته‌بندی نشده
  • دوره های آموزشی برگزار شده
  • دوره های آموزشی سال 1402
  • دوره های آموزشی سال 1403
  • دوره های بلند مدت
  • دوره های کوتاه مدت
  • رویداد
  • عمومی
  • مقاله ها
  • ویدئوها
نوشته‌های تازه
  • تحول دیجیتال در صنعت خرده فروشی
  • (GULFOOD2025)THE WORLD’S BIGGEST FOOD SHOW
  • دوره اصول و فنون مذاکره(شرکت سان استار لاین فروش هورکا و زنجیره ای)
  • بررسی چالش ها و فرصت های فروشگاه های زنجیره ای
  • چیدمان فروشگاهی :راهنمای راه اندازی و مدیریت فروشگاه
درباره گروه مشاوران توسعه بازار آوید

گروه مشاوران توسعه بازار آوید ره آورد پیمان مشترک تیمی از مدیران، ، دانشگاهیان و مشاوران عرصه کسب و کار می باشد که با محوریت قرار دادن چهار حوزه خرده فروشی، تحقیقات بازاریابی، طراحی و پیاده سازی باشگاه مشتریان و زنجیره تامین، فعالیت خود را در عرصه های ملی و بین المللی متمرکز ساخته است.

تماس با ما:
  • تهران، خیابان شریعتی، قلهک، خیابان شهید کلاهدوز (دولت)، بعد از سه راه نشاط، پلاک 354، واحد 3 و 8
  • 02122574184
  • Info@Avidcg.ir
 لینک های مرتبط:

> اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای

تمام حقوق برای گروه مشاوران توسعه بازار آوید محفوظ است.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت